teacher-ielts-sat-junior-logo

Làm bài

IELTS Reading Practice Test - Acquiring the principles of mathematics and science

1.

Paragraph A

The need to develop new concepts in daily life.
2.

Paragraph B

The problem of superficial understanding.
3.

Paragraph C

The claim that a perceived contradiction can assist mental development.
4.

Paragraph D

A suggested modification to a theory about learning.
5.

Paragraph E

The rejection of a widely held theory.
6.

Paragraph F

An experiment to assess the benefits of exchanging views with a partner.

List of Heading

A suggested modification to a theory about learning.

The problem of superficial understanding.

The relationship between scientific understanding and age.

The rejection of a widely held theory.

The need to develop new concepts in daily life.

The claim that a perceived contradiction can assist mental development.

Implications for the training of science teachers.

An experiment to assess the benefits of exchanging views with a partner.

Evidence for the delayed benefits of disagreement between pupils.

1.

Paragraph A

The need to develop new concepts in daily life.

List of Heading

A suggested modification to a theory about learning.

The problem of superficial understanding.

The relationship between scientific understanding and age.

The rejection of a widely held theory.

The need to develop new concepts in daily life.

The claim that a perceived contradiction can assist mental development.

Implications for the training of science teachers.

An experiment to assess the benefits of exchanging views with a partner.

Evidence for the delayed benefits of disagreement between pupils.

GIẢI THÍCH CÂU 1

Định vị
Simplify & Connection

1 It has been pointed out that learning mathematics and science is not so much learning facts as learning ways of thinking.

2 It has also been emphasized that in order to learn science , people often have to change the way they think in ordinary situations.

3 For example...

4 These changes in ways of thinking are often referred to as conceptual changes.

5 But how do conceptual changes happen?

6 How do young people change their ways of thinking ?

Đọc connection:

Câu 1 nói về bản chất của việc học khoa học

Câu 2 cho biết phải thay đổi cách nhìn nhận tình huống thông thường để có thể học khoa học

Câu 3 đưa ra ví dụ bổ sung cho câu 2

Câu 4 nói ví dụ ở câu 3 được gọi là conceptual changes

Câu 5 + 6 đặt vấn đề về cách 'conceptual changes' diên ra, đặc biệt là ở người trẻ

Giải thích chi tiết

smiley26 Áp dụng Linearthinking để nắm main idea:

Câu 1 nói về bản chất của việc học khoa học

Câu 2 cho biết phải thay đổi cách nhìn nhận tình huống thông thường để có thể học khoa học

Câu 3 đưa ra ví dụ bổ sung cho câu 2

Câu 4 nói ví dụ ở câu 3 được gọi là conceptual changes

Câu 5 + 6 đặt vấn đề về cách 'conceptual changes' diên ra, đặc biệt là ở người trẻ

=> Main idea: cần phải thay đổi tư tưởng để học khoa học

=> Ứng với heading V - The need to develop new concepts in daily life check

Lưu ý
  • Nội dung giải thích được viết bởi DOL IELTS Đình Lực - Học Viện Tiếng Anh Tư Duy đầu tiên tại Việt Nam
  • Đề được viết bởi nhà xuất bản lớn gồm Cambridge và Oxford

Practice

Làm đúng 0 / 13

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

TrướcTiếp