teacher-ielts-sat-junior-logo

Làm bài

IELTS Reading Practice Test - Education Philosophy

1.

Paragraph A

Why children are not highly valued
2.

Paragraph C

The first appearance of modem educational philosophy
3.

Paragraph D

The inheritance and development of educational concepts of different thinkers
4.

Paragraph E

The application of a creative learning method on a wild kid

List of Heading

The inheritance and development of educational concepts of different thinkers

Why children had to work to alleviate the burden on family

Why children are not highly valued

The explanation for children dying in hospital at their early age

The first appearance of modem educational philosophy

The application of a creative learning method on a wild kid

The emergence and spread of the notion of kindergarten

1.

Paragraph A

Why children are not highly valued

List of Heading

The inheritance and development of educational concepts of different thinkers

Why children had to work to alleviate the burden on family

Why children are not highly valued

The explanation for children dying in hospital at their early age

The first appearance of modem educational philosophy

The application of a creative learning method on a wild kid

The emergence and spread of the notion of kindergarten

GIẢI THÍCH CÂU 1

Định vị
Simplify & Connection

1 Although we lack statistics.. , we have evidence that in the 1660s , the rate for children who died within 14 days of birth was 30 percent

2 Nearly all families suffered premature death

3 Since all parents... bury some of their children , they found it difficult to invest in their newborn children

4 Moreover , to protect themselves from the emotional consequences of children's death , parents avoided making emotional commitment to an infant.

5 no wonder that mothers leave their babies in gutters

Câu 1 + 2 đề cập tới tình trạng chết non của trẻ em

Câu 3 + 4 đưa ra hệ quả của cậu 1 + 2 : không muốn đầu tư, gắn kết nhiều với con cái

Câu 5 đưa ra ví dụ

Giải thích chi tiết

cross Bẫy thường gặp nếu chỉ scan & skim

Scan thấy trong đoạn có các cụm từ nói đến cái chết của children như: children who died within 14 days of birth + premature death + children’s death

=> Vội chọn heading IV - The explanation for children dying in hospital at their early age 

=> Đáp án SAI vì đoạn này chỉ đề cập đến children’s death mà không giải thích lý do vì sao; và cũng không nhắc gì đến hospital

-------------

check Tuy nhiên, với dạng bài Matching headings, các bạn phải thật sự hiểu meaning của cả đoạn, vậy thì áp dụng Linearthinking (simplify + connection) mình sẽ có như sau smiley26:

Câu 1 + 2 : Tỉ lệ trẻ em chết non cao. 

Câu 3 : bố mẹ lường trẻ mất non -> cảm thấy khó đầu tư

Câu 4 : Để bảo vệ cảm xúc khỏi cái chết của trẻ -> bộ mé tránh gắn kết về mặt cảm xúc với trẻ.

=> Câu 3 + 4 : Đưa ra hệ quả của câu 1 + 2

Câu 5 : Câu này chứa nhiều từ khó, tuy nhiên cấu trúc "No wonder that S + V" (chả trách sao..) được sử dụng để chỉ ra một mối quan hệ nguyên nhân - kết quả giữa 2 câu. Cụ thể hơn, nó cho thấy rằng sự việc được nêu ở câu sau l kết quả hợp lý hoặc lý giải cho sự việc được nêu ở câu trước -> Đây là 1 câu bình luận tiếp nối ý những câu trên -> Meaning của câu không phụ thuộc vào từ vựng khó

=> Main idea: tỉ lệ trẻ chết non cao nên trẻ không được bố mẹ chú trọng + đầu tư

checkChọn heading III - Why children are not highly valued

(not highly valued = ko được trân trọng, ko được đánh giá cao)

Lưu ý
  • Nội dung giải thích được viết bởi DOL IELTS Đình Lực - Học Viện Tiếng Anh Tư Duy đầu tiên tại Việt Nam
  • Đề được viết bởi nhà xuất bản lớn gồm Cambridge và Oxford

Practice

Làm đúng 0 / 13

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

TrướcTiếp