teacher-ielts-sat-junior-logo

Làm bài

IELTS Reading Practice Test - Review of Research on the effects of Food Promotion to children

1.

Paragraph A

Advertising’s focus on unhealthy options
2.

Paragraph B

How much children really know about food
3.

Paragraph C

Evidence that advertising affects what children buy to eat
4.

Paragraph D

Connection of advertising and children’s weight problems
5.

Paragraph E

General points of agreements and disagreements of researchers
6.

Paragraph F

Underestimating the effects advertising has on children
7.

Paragraph G

Need to take action

List of Heading

General points of agreements and disagreements of researchers

How much children really know about food

Need to take action

Advertising effects of the “Big Four”

Connection of advertising and children’s weight problems

Evidence that advertising affects what children buy to eat

How parents influence children’s eating habits

Advertising’s focus on unhealthy options

Children often buy what they want

Underestimating the effects advertising has on children

1.

Paragraph A

Advertising’s focus on unhealthy options

List of Heading

General points of agreements and disagreements of researchers

How much children really know about food

Need to take action

Advertising effects of the “Big Four”

Connection of advertising and children’s weight problems

Evidence that advertising affects what children buy to eat

How parents influence children’s eating habits

Advertising’s focus on unhealthy options

Children often buy what they want

Underestimating the effects advertising has on children

GIẢI THÍCH CÂU 1

Định vị
Simplify & Connection

1 Children’s food promotion is dominated by television advertising , and the great majority of this promotes the so-called ‘Big Four’ of pre-sugared breakfast cereals, soft-drinks, confectionary and savoury snacks.

2 In the last ten years advertising for fast food outlets has rapidly increased.

3 the dominance of television has recently begun to wane.

4 The importance of strong, global branding reinforces a need for multi-faceted communications combining television with merchandising , ‘tie-ins’ and point of sale activity.

5 The advertised diet contrasts sharply with that recommended by public health advisors and themes of fun and fantasy or taste , rather than health and nutrition , are used to promote it to children.

6 Meanwhile, the recommended diet gets little promotional support.

Đọc connection:

Câu 1 cho biết quảng cáo về thức ăn cho trẻ em trên TV chủ yếu nói về Big Four (4 loại đồ ăn vặt)

Câu 2 + 3 + 4 nói sức ảnh hưởng của TV yếu đi -> nhưng việc kinh doanh đã khiến nhu cầu kết hợp TV với việc buôn bán mạnh hơn

Câu 5 + 6 cho biết diet được quảng cáo trên TV trái ngược với healthy recommended diet

Giải thích chi tiết

smiley26 Áp dụng Linearthinking để nắm main idea:

Câu 1 cho biết quảng cáo về thức ăn cho trẻ em trên TV chủ yếu nói về Big Four (4 loại đồ ăn vặt)

Câu 2 + 3 + 4 nói sức ảnh hưởng của TV yếu đi -> nhưng việc kinh doanh đã khiến nhu cầu kết hợp TV với việc buôn bán mạnh hơn

Câu 5 + 6 cho biết diet được quảng cáo trên TV trái ngược với healthy recommended diet của các chuyên gia

=> Main idea: Có nhiều quảng cáo về thức ăn cho trẻ em trên TV nhưng chủ yếu là các sản phẩm không lành mạnh

=> Ứng với đáp án VIII - Advertising’s focus on unhealthy options check

Lưu ý
  • Nội dung giải thích được viết bởi DOL IELTS Đình Lực - Học Viện Tiếng Anh Tư Duy đầu tiên tại Việt Nam
  • Đề được viết bởi nhà xuất bản lớn gồm Cambridge và Oxford

Practice

Làm đúng 0 / 13

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

TrướcTiếp